michael jackson

Jag fick denna text av typ en brevvänn i Negeria för att halvår sen, å jag har översätt den i google x). hon viste int vem som har skrivit men det är fin text å jag håppas att hon/han lyckas :) den går endå runt i afrika lite tror jah B)

Kära medmänniskor!
Michael Jackson måste ha varit mera än en människa.
Han var en förebild, och är fortfarande, för mig och många andra barn och tonåringar.
Det är en sådan människa som kunde ha förändrat världen, gjort den till något betydligt bättre.
Men folk upptäckte det för sent. Då han dog, trodde han nog att han inte hade åstakommigt något i sitt liv.
Han ville att människor skulle se världen på något annat sätt, förändra den, men det är för få som har förstått det.
Snälla tänk, vill ni leva såhär? Skogar bränns ned,
djur dödas, luften förstörs av gaser, människor dör i krig....
allting på grund av pengar. Men det är vi, den nya generationen, som måste förstå vad som händer med våran värld,
det är vi som måste ändra det!
Jag är beredd att göra det. Men jag kan inte ändra en hel värld själv, så jag BER er.
Tänk efter, ni som är unga. tänk efter, vill ni leva såhär, vill ni att världen ska gå under bara för pengar.
Tänk efter, vill ni vara lyckliga? Vill ni att era barnbarn ska leva i en värld full av dödliga gifter överallt.
Gud gav oss denna vackra värld, och vi förstör den!
Jag vet att vi är unga och inte ska behöva tänka på det här, men bättre nu än aldrig.
Det är vad gud vill, vad naturen vill, vad framtida generationer vill, vad forntida generationer ville,
vad vi vill.... vad michael jackson ville....
Snälla skicka vidare denna text över världen, så att det entlingen kan bli en förändrig...
jag tror inte att det kommer gå, men det skadar inte att försöka.
Snälla kan vi göra det här tillsammans? Det skulle kunna visa vilken mäktig ras människorna är!
Använd mail, hemsidor, brev, vad som helst. Snälla kan vi lyckas med det här?
det är nog omöjligt eftersom jag bara är en liten människa i en stor värld.....
men jag vill försöka åstakomma något i världen.
om jag inte lyckas så försöker jag med något annat, för sådan är jag.
Jag ber er, skicka vidare denna text. För mänskligheten!!!
Kära medmänniskor!
Michael Jackson måste ha varit mera än en människa.
Han var en förebild, och är fortfarande, för mig och många andra barn och tonåringar.
Det är en sådan människa som kunde ha förändrat världen, gjort den till något betydligt bättre.
Men folk upptäckte det för sent. Då han dog, trodde han nog att han inte hade åstakommigt något i sitt liv.
Han ville att människor skulle se världen på något annat sätt, förändra den, men det är för få som har förstått det.
Snälla tänk, vill ni leva såhär? Skogar bränns ned,
djur dödas, luften förstörs av gaser, människor dör i krig....
allting på grund av pengar. Men det är vi, den nya generationen, som måste förstå vad som händer med våran värld,
det är vi som måste ändra det!
Jag är beredd att göra det. Men jag kan inte ändra en hel värld själv, så jag BER er.
Tänk efter, ni som är unga. tänk efter, vill ni leva såhär, vill ni att världen ska gå under bara för pengar.
Tänk efter, vill ni vara lyckliga? Vill ni att era barnbarn ska leva i en värld full av dödliga gifter överallt.
Gud gav oss denna vackra värld, och vi förstör den!
Jag vet att vi är unga och inte ska behöva tänka på det här, men bättre nu än aldrig.
Det är vad gud vill, vad naturen vill, vad framtida generationer vill, vad forntida generationer ville,
vad vi vill.... vad michael jackson ville....
Snälla skicka vidare denna text över världen, så att det entlingen kan bli en förändrig...
jag tror inte att det kommer gå, men det skadar inte att försöka.
Snälla kan vi göra det här tillsammans? Det skulle kunna visa vilken mäktig ras människorna är!
Använd mail, hemsidor, brev, vad som helst. Snälla kan vi lyckas med det här?
det är nog omöjligt eftersom jag bara är en liten människa i en stor värld.....
men jag vill försöka åstakomma något i världen.
om jag inte lyckas så försöker jag med något annat, för sådan är jag.
Jag ber er, skicka vidare denna text. För mänskligheten!

Fint vah? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0